Theologiai kérdések, gondolatok , irások

Isten e Krisztus.

web_oldalra.png

 

 

blog_10.jpg

 

Isten e a Krisztus

 

"Amikor Istennek formájában valla, nem tekintette zsákmánynak. Azt hogy ő az Istennel egyenlő.

Hanem önmagát megüresité. És amikor olyan álapotban, találtatott mint ember. Meg alázta magát

engedelmes lévén halálig. Méng pedig a kereszt halálig.   Fillipi  2:5-10

 

" Akit tett mindennek örökössévé , aki átal a világot  is teremtette"    Zsidók 1:2

"Aki képe a láthatatlan Istennek,Minden teremtménynek előtte teremtetet."  Kolossé 1:15

"És hivják nevét csodálatosnak, tanácsosnak erős Istennek, öröké valóság atyjának, békesség felyedelmének."   Ésaiás 9:6

 

Egyes theologusok vélekedése szerint.

A teremtményben meg van a lehetőség arra ,hogy teremtője őt  valamikor felhasználhassa  céljai megvalósitásában.

Mi mindnyájan távolabb vagyunk Istentől, ám egyáltalán nem esik nehezünkre.Amikor azt gondoljuk hogy megismerjük ön magunkat önnön magunktól. 

Jézus azonban tudta, hogy salyát titkát csak az Atya ismeri.Sőt azt is megosztotta az emberrel, hogy csak ő ismeri az Atyát.

"Én és az Atya  egy vagyunk"   János 1:3

 

 

De miképen hogyan is értelmezik a fent  irt igéket a theologusok. Azt a mondatot a (Fillipi 2:5-10) versében. Hanem önmagát meg üresité.

Ugy mondják .A megtestesült ige.   rejtélyes ,titokzatos cselekménye Istennek.

Amikor a Teremtő élni óhalyt azzal , a lehetőségével,hogy felhasználja a teremtet lényt a céjai megvalósitásában. Méng pedig. (Ha Isten más akar lenni mint Isten.)

"Kezdetben valla az ige. És az ige istennél vala. Az Isten vala az Ige."   János1:1 

 

A régi izraelita irodalomban rabinusi és az esszénusok, irataiban .Vagy magában a tórával kapcsolatos irásokban.Sehol sem fordul ellő .A theologusok szerint az, hogy valaki  személyesen  Abbának  (atyámnak) szólitaná Istent.

Legfeljebb a társadalmi  komonikáció  Abbinu megszólitását alkalmazák.  Krisztus azonban a vámszedőket és a bünösöket is felhatalmazza az ATYÁM szó megvallására.

Páratlan bátorságra val amikor vallaki .Mit valaki Jézus . Ugy beszél Istennel mint gyermek az Atyjával. Ugy közvetit hogy Atya és fiui párbeszéd, kötelékben áll Istennel. Sőt nem másra ,hanem erre hiv meg bennünket embereket is.

Arra hiv fel valamenyiünket hogy az ő Atyjába és a mi teremtő Atyánkba vessük bizodalmunkat.Salyát titokzatos ön magának tagjaivá  emel bennünket.

A teremtő Istennek hatalmával ragadta meg az embereket. Meg kellet köttnie az emberi fajal az ujszövetséget. És akkor amikor helyetesitő bünösként kinhalált szenvedet. Töltöte be a teremtő célját. 

Amit saját maga fogalmazott meg e képen.

" És monda nékik óh balgatagok és rest szivüek. Mind azok elhivésére amit a póféták mondtak. A vagy nem ezeket kellet é szenvednie a Krisztusnak .És ugy menni be az ő dicsőségébe."   Lukács 24:25-26

"Felelé Simon Péter Uram kihez mehetnénk, Örök életnek beszéde van te nálad. És mi elhiszük és meg ismertük, hogy te vagy az a Krisztus az Élő Istennek fia "   János 6:68-6.

Ám azonban.

A végleges bizonyosságot  arról hogy ő személyesen  az örök fiu. A teremtő  felhatalmazó kijelentése  tudni illik  "Ez az én szeretet fiam akiben gyönyörködöm "  Máté 3:17

Csak a feltámadás ténye következtében lett sokak szemében valóságá.  "Nincs itt hanem feltámadott emlékezzetek rá mit mondot nektek"  Lukács 24:6

A theologusok az(ön magát meg üresité ) mondat  értelmezését kenósisznek nevezik .

De a modern theologiában a mindenkori  előadónak lehetősége adatik ,hogy a saját utkeresés fogalma alat önáló magyarázattot alkalmazzon.

               

Azt kellene tisztáznunk, hogy Isten miért is nyul a kenósisz eszközéhez. A cselekedet oka egyéb más rendelkezések mellet pédául ( Ellenségeskedést szerzek az asszony és te közted . stb) A teremtőnek az igazságosság jellemében is gyökerezhet. "Szeresd fele barátodat mint ön magadat"Az értelmező szótár ezt igy interpretálja "ted egyenlővé magad másokkal" Ez lenne az igazságosság szinonimálya.  Példának okán tegyük föl hogy az ige. Az igazságos Isten azon  vagy ezen óhajának tett eleget!

Mint alkotója az áttala teremtet embert kivánta meg igazitani. Olyan  folyamatban, amelyben  a létrehozójának határozot rendelkézését áthágó .A szóban forgó. Teremtmény lázadó viselkedése miat . Felelőségtellyesen helyt álhasson. Hasonlóan ahoz a következményhez. Amikor  egy meghibásodot berendezés prototipusát a tervező gyártónak ki kell - meg kell igazitania .És a meghibásodás idelye során a berendezés károkozásaiért .Is igazságosan kiván fellelősé előálni .Sietek itt  megjegyezni .Az Atya  eltökélt tervezésének meg felelően.

"Amikor Istennek formályában vala nem tekinté zsákmánynak. Azt hogy ő az Istennel egyenlő. Hanem önmagát meg üresitté,És amikor olyan állapotban találtattot mint ember. Megallázta magát engedelmes lévén halálig."  Fillipi 2:5-10