Theologiai kérdések , gondolatok , irások

Jézus születése.

web_oldalra.pngblog_cseko.jpg

Jézus születése.

Az eberiségnek egy  része Krisztus születéének vonatkozásában azon a véleményen van. A mesiás  felépését és szolgálatát maga , Az Úr Isten határozta ell.És meg.

Annak idelyén az éden kertjében,az első ember fölötti itélkezése napján.

"És ellenségeskedést szerzek  közötted és az asszony között. És a te magod közöt

és az ő magva közöt. Az neked a fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod" 1Móz 3:5

Krisztus felépésének  kérdésekor salynos szembe kell nézünk egy szomoru és döbbenetes  határozzatal. És az azt meg előző szándék nyilatkozattal is.

A szándék nyilatkozatot az Ur Isten tette.  Dávid király részére.

"Mikor pedig a te napjaid betelnek, és elaluszol a te atyádal. Feltámasztom a te magodat, amely ágyékodból származik. És megerősitem az ő királyságát. Az fog házat épiteni az én nevemnek.És megerősitem az ő királyságának trónját örökké."

Salamon  Dávid király fia épitet házat ill. templomot a teremtőnek. És sietve emlékeztette a teremtőt atyjának tett igéretére. Ám a teremtő  fügőbe helyezte az igéret teljesitését. Próbára tette a népet.Hiszen záradékott füzott a teljesités végrehajtásához.

"De hogy ha  elszakadtok ti és a ti fiaitok én tőllem,és meg nem őrizenditek az én parancsolataimat.És végzéseimet melyeket előtökbe adtam. Hanem elmentek és idegen Isteneket szolgáltok, és meg hajoltok azok előt.  

Ki gyomlálom Izraelt a föld szinéről, amelyet nékik adtam. E házat melyet az én nevemnek szenteltem elvetem, szemem elől. És az Izrael példabeszédül  és meséül lészen minden nép ellőt" 1Királyo 9:6-7

A történteket a jelenben a sirató falnál lehetne tovább  értelmezni.

 

Ésaiás próféta már a következőket  hirdette ki  az Izraeli népnek.

"Ezért ád jelet jelet néktek az Ur maga.

Imé szüz fogan méhében és szül fiat és nevezi azt Emánuelnek."  Ésaiás 7:14        

"És el jő Sionnak a megváltó, és azoknak akik Jákóbban megtérnek  hamisságukból szól az Ur "  Ésaiás 59:20

A zsoltáros pedig a 16 :10 versében eképen zenget annak idelyén.

"Mert nem hagyod lelkemet a Saolban nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson."

Az ugy nevezet mesiás  felépéséről az egész emberiségnek volt valamiféle üzenete  az azt megelőző időkből.Hiszen a szentirás arról tudósit hogy bölcsek érkeztek napkeletről hogy tiszteséget tegyenek az épen akkor születtet  mesiás előtt. .Szeretnék itt rávilágitani arra a  ótörténeti tényre, hogy a  régi idők bölcs csilagászai. Napkeleten is és nyugaton is például a Maják  kifelyezetten hatékony aszrológusok  lehettek. Azaz ezek pontosan tudták hogy mikor- hová és ami a leg fontosabb  e témában, hogy mely időpontban kel  meg találniuk a kutatásuk  célját..Ezt én például nem teszem az alku tárgyává. 

 

Ime az üzenete a bibliának.

"Imé napkeletről bölcsek jövének Jerúsálembe ezt mondván. Hol van a zsidók királya aki meg születet. Mert láttuk az ő csilagát napkeleten ,és azért jövénk hogy hogy tisztességet tegyünk néki."  Máté 1:12

Én itt azt a bátorságot veszem magamnak hogy  felhivjam a gyengéb hitüek figyelmét hogy nem azt álitoták, jötünk igen mesziről hogy láthassuk  az itteni  kacsa usztatót például.

Egy személy viszont aki miat jöttek egy zsinagógában magára vonatkoztatva olvasta fell mesiásra vonatkozó közismert próféciát.  A felolvasot igék a mesiás szályából elhangzóan . A szék foglalás fogalmát  félre érthetetlenül meritik ki.

Erről a személyiségről az akkori idők történetirója és kortársa . Aki ma köz megbecsülésnek örvend Josephus Flavius. Az Antiguites Judoicoe elnevezésü müvében.Igy nyilatkozik. k.u 90-ben.

"Ebben az időben élt Jézus A bölcs ember ha ugyan szabad őt embernek neveznünk.Ugyan is csodákat müvelt és tanitotta az embereket akik szivesen halgatták." Dicsőség az Urnak. A mesiás a Jézus Krisztus létező személy volt.

Ime a szék foglaló.

"Az Urnak lelke van én rajtam, ezért mert felkent engem az Ur.

 Hogy a szegényeknek örömöt mondjak. Elküldöt hogy bekössem a megtört szivüeket,hogy hirdessek a fogjoknak szabadulást. És a meg kötözötteknek meg oldását.Hogy hirdessem az Ur jó kedvének esztendelyét.És Istenünk bosszu álásának napját.Meg vigasztaljak minden gyászolót."  Ésaiás 61:1-2